עמוד הבית > מדיניות אכיפה וגבייה
מדיניות אכיפה וגבייה
לפי סעיף 110 לכללי תאגידי מים וביוב (אמות מידה והוראות בעניין הרמה, הטיב
והאיכות של השירותים שעל חברה לתת לצרכנייה) (תיקון), התשע"ה-2015
להלן מדיניות התאגיד לענייני מיצוי
הליכי גבייה מול צרכן לפי סוג הצרכן ונסיבותיו.
.1 הגדרות
1.1 "צרכן ביתי" – צרכן הזכאי לתעריף בעד כמות מוכרת ליחדת דיור, לרבות כול
אדם המתגורר
עמו בנכס ונמנה עם מספר הנפשות המוכרות בנכס, ביחד או לחוד.
1.2 "החברה" – תאגיד עין אפק
1.3 "חשבון תקופתי" – חיוב תקופתי בגין אספקת מים ושירותי ביוב.
1.4 "צרכן בנכס אחר" – כל הצרכנים למעט צרכן ביתי.
1.5 "צרכן מיוחד בנכס אחר" – צרכנים הנמנים עם רשימת הגופים מפורטת להלן:
מוסד חינוך רשמי לפי הגדרה בחוק לימוד חובה, התש"ט – 1949
בית ספר, גן ילדים המחזיקים ברישיון לפי חוק פיקוח על בתי ספר, התשכ"ט-
1969.
מוסד חינוך תרבותי ייחוד כהגדרתו בחוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים,
התשס"ח –
2008 המחזיק ברישיון לפי חוק זה.
מוסד רפואי כהגדרתו בסעיף 24 לפקודת בריאות העם, . 1940
מעון יום שיקומי, כהגדרתו בחוק מע ונות יום שיקומיים, התש"ס – 2000.
מעון, כהגדרתו בחוק הפיקוח על מעונות, התשכ"ה – 1915.
נכס של מערכת הביטחון או המצוי בשימושה בזמן פעילות מבצעית או מלחמה.
בתי סוהר, מתקני שהיה ומתקני מעצר.
נכס של הרשות הארצית לכבאות או בשימושה.
1.6 "צרכן זכאי" – צרכן א ו מי מבני ביתו הנמנה עם אוכלוסייה מוגנת הזכאי
לתשלום מופחת עבור 3.5 מ"ק נוספים לחודש בתעריף הראשון )כמות מוכרת(
.2 כלל הצרכנים
2.1 החברה תשלח מדי חודשיים חשבון תקופתי בגין אספקת מים ושרותי ביוב ובו
יצוין המועד האחרון לתשלום
2.2 היה והחשבון התקופתי לא שולם במועד, החברה תשלח בשנית שובר לתשלום
יתרת חוב במצורף לחשבון התקופתי העוקב -חוק הגנת הצרכן התשע"ו.
2.3 היה והחשבון לא שולם לאחר 15 ימים נוספים, החברה תשלח הודעת דרישה
ראשונה בדואר רגיל.
2.4 היה והחשבון לא שולם לאחר 25 ימים נוספים תישלח הודעת דרישה שניה
בדואר רשום לכתוב ת החייב
2.5 היה והחשבון לא שולם לאחר הודעת הדרישה השנייה , החברה תנקוט בצעדי
אכיפת גבייה כמפורט במסמך זה, בהתאם לסוג הצרכן ונסיבותיו.
צרכן ביתי
3.1 צרכן שלא שילם את חובו לאחר הודעת הדרישה הראשונה, יישלחו לו התראות
לפי פק' המסים גביה) ותקנות המיסים (גביה תשל"ד – , 1974 וינקטו צעדי האכיפה
כמפורט להלן:
3.1.1 הודעת דרישה שנייה – החברה תשלח הודעת דרישה שנייה בדואר רשום.
3.1.2 עיקולים:
3.1.2.1 עיקול כספי החייב המצויים בידי הבנק.
3.1.2.2 עיקול כספי החייב המצויים בידי צד ג' ( חברות ביטוח וגמל, מקום העבודה.
3.1.2.3 עיקול ברישום לאחר משלוח התראה – טופס 3
3.1.3 כמו כן, החברה תהא רשאית לבצע רישום עיקול של רכב, עיקול מקרקעין,
עיקול מס הכנסה.
3.1.4 העברת גביית החוב לטיפול משפטי לפי חוק הוצאת לפועל – לאחר מיצוי
הליכי הגבייה לפי ס"ק , 3.1.1-3.1.3 החברה תעביר את גביית החוב לטיפול משפט י
3.2 בתום השלמת הליכי אכיפה האמורים, למעט ס"ק 3.1.4, יחשב הדבר כמיצוי
הליכי גביה לצורך הגשת בקשה לרשות המים בהתאם לכללי תאגידי מים וביוב
)ניתוק אספקת מים( התשע"ה- 2015 "כללי הניתוק", לקבלת אישורה לניתוק
אספקת מים.
החברה לא תגיש בקשה לניתוק מים במקרים הבאים – "צרכן ביתי זכאי" ו/או
צרכן ביתי שנעדר יכולת כלכלית לפי החלטת החברה, ואינו מנצל לרעה את הליך
הגבייה. במקרים אלה, תפעל החברה לגביית החוב במסגרת טיפול משפטי.
.4 צרכן בנכס אחר
4.1 צרכן בנכס אחר שלא שילם את חובו אחרי משלוח שני של החשבון, יישלחו לו
התראות לפי פקודת המסים גבייה תשל"ד- , 1974 וינקטו צעדי האכיפה כמפורט
בסעיפים 3.1.1, 3.1.2 לעיל.
4.2 בתום השלמת הליכי האכיפה האמורים, יחשב הדבר כמיצוי הליכי גביה לצורך
ניתוק אספקת מים בהתאם לכללי הניתוק.
4.3 היה והצרכן הינו "צרכן מיוחד בנכס אחר" – החברה לא תפעל לניתוק אספקת
המים והחוב יועבר לטיפול משפטי.
.5 העברת החוב לטיפול משפטי- כלל הצרכנים במקרים המפורטים, החוב יועבר
לטיפול משפטי ללא נקיטה בהליכי גבייה מנהלים:
5.1 חוב של צרכן המצוי בהליכי פירוק / פשיטת רגל.
5.2 להערכת החברה הליכי הגבייה המנהליים אינם יעילים ולא יביאו לגביית החוב.
5.3 חוב של צרכן שלא ניתן לנקוט לגביו הליכי אכיפה מנהליים.