טיפים לחסכון במים

חסכו במים- מיחזור מי מזגנים
מיחזור מי מזגנים – בימי הקיץ המזגן מייצר כמויות גדולות של מים שהן בעצם הלחות הטבעית שהמזגן מוציא מהאוויר. רצוי לשים מיכל גדול מתחת לצינור הניקוז של המזגן ופעם ביום (תלוי בגול המזגן והמיכל כמובן) לרוקן את המים לגינה, לשטיפת רצפה, שטיפת אוטו, הדחת אסלות, מים למגהץ וכל שימוש אחר – מחזורי מים אלו מים מזוקקים אז לא מומלץ לשתות אותם.
טיפים לחסכון במים בגינה
* להעדיף שימוש במערכות טפטוף על פני ממטרות למיניהן, זה חסכוני משמעותית, ממוקד יותר מבחינת השקיה וזול יותר מכל בחינה. אפשר כיום אפילו להתקין טפטפות תת קרקעיות להשקיה חסכונית של מדשאות.

* רצוי לבחור צמחים ועצים הצורכים פחות מים, צמחיה שמתאימה לגידול בארץ ישראל ולא צמחים טרופיים או אירופאים שאוהבים המון מים.

* יש להשקות את הגינה והדשא בשעות הבוקר המוקדמות או השעות הערב/לילה כאשר קריר יותר (רלוונטי לימי הקיץ בעיקר), כך מפחיתים את האידוי ומשתמשים בפחות מים.

* רצוי להתקין מערכת ממוחשבת, אפילו פשוטה ביותר, של ניהול השקיה. כך אפשר לקבוע זמנים מדויקים להפעלה, אי אפשר לשכוח לסגור את הברז וכל התהליך יעיל יותר.

* אם מפזרים שכבה של חומר חיפוי אורגני מסביב לעצים וצמחים יוצרים סביבה לחה ומאבדים פחות מים באידוי. באופן כללי מומלץ לבדוק את הלחות בקרקע ולהשקות רק כאשר האדמה יבשה.

* לשים לב להתנהגות הגינה והדשא במהלך ההשקיה, אם יש הצטברויות של מים או המים גולשים מהדשא אז יש להפחית את ההשקיה או להשקות מעט כמה פעמים עם מרווחים גדולים יותר במהלך היום.

חסכו במים בעת שטיפת הרכב
את האוטו שוטפים עם דלי או בשטיפת מכוניות מסחרית שממחזרת את המים, את שביל הגישה לבית מטאטאים ולא שוטפים עם צינור ושאר שינויים התנהגותיים שחוסכים המון מים.
חסכו במים- התקינו "חסכמים"
מתקינים "חסכמים" בברזים בבית. החסכמים מיועדים להרכבה בברז כיור המטבח, ברז כיור האמבטיה ובראש מקלחת. התקנת "חסכמים" בכל נקודות הצריכה בבית תביא לחיסכון של כ- 28 ליטר, שהם כ- 18% מהצריכה היומית.
חוסכים במים- מיכל הדחה דו כמותי
מתקינים מכל הדחה דו כמותי בשירותים הביתיים. שימוש במכל דו כמותי חוסך כ- 18 ליטר לנפש ליום, שהם כ- 12% מהצריכה היומית.

מקורות – שאלות ותשובות


בישראל עוברים כל מי השתייה טיפול בסיסי – חיטוי. טיפול זה בא להשמיד חיידקים ומיקרו-אורגניזמים אחרים, גורמי מחלות. המים העיליים מטופלים גם ע"י סינון, בדר"כ ע"י חול.
מי התהום נקיים בדרך כלל כשהם נשאבים מן האדמה, בגלל הסינון של מי הגשם דרך שכבות הקרקע, ובגלל המרחק הפיזי מגורמי הזיהום הנמצאים בפני הקרקע. בשל עובדה זו ניתן להעבירם תהליך חיטוי ללא טיפול נוסף. לעתים נדירות נדרש טיפול כדי לפתור בעיות מיוחדות.

לצפייה באתר לחץ כאן

חסכון במים – רשות המים


החרפת מחסור המים בישראל – מדינת ישראל מושפעת בחלקה הצפוני מאקלים ים תיכוני ובחלקה הדרומי מאקלים מדברי ומכאן שמו של האקלים השורר בה – אקלים חצי מדברי. כתוצאה מכך, עונת הגשמים בישראל קצרה ונמשכת 4 חודשים בלבד והשכיחות לרצף שנים שחונות גבוהה. בנוסף לכך מתאפיין אקלים זה בהפסדי מים רבים הנובעים מהתאדותם של מי הגשמים לאטמוספרה. כמויות הגשמים בארץ הולכות וקטנות מצפון לדרום, בזמן שחלק ניכר מן האדמות הראויות לעיבוד נמצאות דווקא בנגב הצפוני, איזור בעל כמות משקעים זעומה.

להמשך קריאה באתר רשות המים לחץ כאן

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא